تاثیر هدایای سازمانی
مطالب

۶ نکته جهت به حداکثر رساندن تاثیر هدایای سازمانی

۶ نکته جهت به حداکثر رساندن تاثیر هدایای سازمانی

۶ نکته جهت به حداکثر رساندن تاثیر هدایای سازمانی: آیا قرار است امسال قدردانی خود را از شرکای تجاری با هدیه نشان دهید؟ قلم های مارک دار و پاکت های رنگ روشنی که یک مفهوم تبلیغاتی را نشان می دهند؛ فراموش کنید و استراتژی هایی را به کار بگیرید که هدایای شما تاثیر مورد نظرتان را در مخاطب ایجاد کند.

چنان که همه ساله بخش فراوانی از انرژی و منابع مالی هر سازمان و شرکتی صرف تهیه و توزیع هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت می شود. به کارگیری نکاتی که در ادامه می آوریم؛ موجب افزایش تاثیر هدایای سازمانی در دریافت کنندگان و شرکای سازمان ها خواهد شد. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید که بهترین هدیه را در راستای اهداف خود تهیه کنید.

سیاست های شرکت را جهت تاثیر هدایای سازمانی بررسی کنید

اکثر سازمان ها جهت تبلیغات و القای پیامی خاص یا معرفی خدمات خود از هدایای سازمانی استفاده می کنند. متاسفانه در ۹۰ درصد اوقات دریافت کنندگان به هدایا هیچ اعتنایی ندارند. اگر کارت تبریک، پاکت یا بروشور باشد؛ بدون توجه به متن روی آن، وسیله مورد نظر به دور انداخته می شود.

برخی از سازمان ها نیز ممکن است که هدایای گران قیمت تر را به خیریه ببخشند. یکی از راه حل هایی که به کمک آن تاثیر هدایای سازمانی در مخاطب و بازار هدف به حداکثر می رسد؛ توجه به سیاست های خود و شرکتی است که برای آن هدیه ارسال می کنید.

به عنوان مثال انتخاب فلش مموری های باکیفیت برای تمامی کارمندان شرکت های کامپیوتری که خدماتی در خصوص داده های مختلف ارائه می کنند؛ منطقی و مناسب است. به همان اندازه ارسال لوازم آرایشی و بهداشتی به سازمان هایی که در زمینه خدمات بهداشتی فعالیت دارند؛ مفید خواهد بود.

تشویق را گسترش دهید

بدون شک توجه به سیاست ها بدون عمل به آن ها بی فایده خواهد بود. به همین جهت باید به خرید اینترنتی هدایای سازمانی بپردازید که برای تمامی کارکنان سازمان کاربرد داشته باشد. در رابطه با سازمان های بزرگ این انتخاب بسیار دشوار و مهم است. به این دلیل که باید سلیقه طیف گسترده ای از افراد در نظر گرفته شود؛ ولی بدون شک با کمی دقت و توجه به انتخاب مناسبی دست پیدا خواهید کرد.

تولیدات شرکت خود را هدیه بدهید

خرید هدایای سازمانی هزینه زیادی دارد. با توجه به اینکه این گونه خریدها از جمله مخارج ضروری یک شرکت یا سازمان نیست؛ نباید بودجه زیادی را به آن اختصاص بدهید. بنابراین جهت کاهش هزینه ها، از محصولات دیگر شرکت ها استفاده نکنید. به این معنی که چیزی را هدیه بدهید که در شرکت شما تولید می شوند؛ به این شکل حتی تاثیر هدایای سازمانی شما نیز افزایش پیدا می کند.

برای مثال اگر تولیدکننده نرم افزارهای آموزشی هستید؛ یک نرم افزار رایگان هدیه دهید. ممکن است که سازمان شما در زمینه ارائه خدمات خاصی فعالیت داشته باشد. در این صورت هدیه شما نوعی حق برخورداری از این خدمات به شکل رایگان خواهد بود که در صورت مفید بودن خدمات، رضایتمندی زیادی را به همراه خواهد داشت.

از هدایای سازمانی مفید استفاده کنید

درست است که باید با کمترین هزینه به بیشترین بازدهی ممکن برسید ولی نباید فراموش کنید که از هدایای سازمانی ارزان قیمت و مفید استفاده کنید. اگر بر یک خودکار ارزان قیمت و بی کیفیت، شعار تبلیغاتی خود را بنویسید و شخص هنگام استفاده از آن دچار مشکل شود؛ در حالی که به پیام تبلیغاتی شما می خندد؛ خودکار را داخل سطل آشغال می اندازد. بنابراین تلاش کنید که وسایلی مفید و باکیفیت را جهت انتقال مفاهیم کسب و کار خود و یا هدایای سازمانی انتخاب کنید.

باید بپذیریم که مطالعه کتب انگیزشی که مطالب آن بارها در فضای مجازی دیده شده و سعی در ایجاد امید واهی در افراد دارند؛ برای کسی کاربرد ندارد. بنابراین بهتر است از هدایایی استفاده کنید که ضمن کاربرد و کیفیت بالا، تاثیر هدایای سازمانی شما را افزایش دهند.

از ایگوی (ego) خود الهام بگیرید

یک راه حل متداول جهت افزایش تاثیر هدایای سازمانی، استفاده از آرم شرکت یا سازمان بر هدایا است. شاید از اینکه لباسی با آرم شرکت خود را به تن داشته باشید؛ احساس رضایت به شما دست بدهد؛ اما حقیقت این است که بقیه افراد چنین احساسی نخواهند داشت. یک ایده جالب جهت استفاده از لوگوی شرکت جهت افزایش تاثیر هدایای سازمانی، چاپ و تزئین آن به نحوی است که با مد و ترندهای روز هماهنگی داشته باشد.

در این صورت اشخاص با میل بیشتری از آن استفاده خواهندکرد و از اینکه آرم یک شرکت خاص بر تی شرت یا کلاه آن ها دیده شود؛ احساس ناخوشایندی نخواهند داشت. تشخیص اینکه چه مدل، رنگ و استایلی این سطح از رضایتمندی را در مخاطب ایجاد خواهد کرد؛ کمی دشوار است و به تحقیق و استفاده از نظر کارشناسان مد بستگی خواهدداشت.

هدیه بدهید نه دیابت

یکی از انتخاب های دم دستی جهت هدیه در زمان هایی مانند اعیاد و سال نو، شکلات و کاکائو در بسته بندی های تبلیغاتی است. شاید افراد در نگاه اول از دریافت چنین هدایایی ذوق زده شوند؛ اما هنگامی که جواب آزمایشات چک آپ سالیانه خود را نگاه می کنند؛ شما را یکی از مقصران اصلی افزایش قند خون خود خواهند دانست.

امروزه اکثر مشاغل با کمترین تحرک ممکن به فعالیت می پردازند؛ به همین دلیل تغذیه مناسب و عدم استفاده از تنقلات چرب و شیرین، از جمله مهم ترین مسائلی است که تمامی کارمندان جهت حفظ سلامتی خود باید به آن توجه داشته باشند. بنابراین جهت افزایش تاثیر هدایای سازمانی خود باید موردی را انتخاب کنید که سلامتی افراد را به همراه داشته باشد.

در هر صورت خرید هدایای سازمانی راه جالبی است که به شرکای تجاری خود نشان دهید که قدردان همکاری و حسن رفتار آن ها هستید. بدون شک جهت بازاریابی یا ایجاد تعامل با شرکای خود، استراتژی های هوشمندانه و منحصر به فردی دارید؛ اما توجه و به کارگیری موارد گفته شده؛ کمک بزرگی به پیشرفت و بهبود روابط و به حداکثر رساندن تاثیر هدایای سازمانی خواهد کرد.

چکیده

هر سازمان یا شرکتی در مناسبت های خاصی از سال به فکر قدردانی از زحمات شرکای خود است که حس همکاری بین نهادها را مستحکم تر کند. خرید اینترنتی هدایای سازمانی حتی ممکن است که جنبه تبلیغاتی داشته و کالای جدید یا خدمات تازه ای که در حال انجام آن هستید را به بازار هدف معرفی کند. در هرصورت با به کارگیری ۶ نکته ای که گفته شد؛ تاثیر هدایای سازمانی به حداکثر خواهد رسید.

برخی از این نکات شامل استفاده از هدایای مفید و با کیفیت، صرفه جویی در هزینه ها با ارائه خدمات و کالا های تولید شده شرکت خود به عنوان هدیه و در نظر گرفتن سیاست های کلی شرکت یا سازمان می شود. شاید این مسئله کمی دشوار به نظر برسد و به مشاوره های تخصصی نیاز دارد. بنابراین وب سایت ویستور منبعی است که به پشتوانه تجربه و تخصص خود در زمینه هدایای سازمانی ارزان و باکیفیت نکات مفید و ارزشمندی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *