سرمایه گذاری بر هدایای سازمانی

سرمایه گذاری بر هدایای سازمانی: سرمایه گذاری بر هدایای سازمانی برای یک کارفرما یکی از مهم ترین انتخاب ها به شمار می رود. این هدایا موجب افزایش انگیزه کاری و مسئولیت پذیری کارمندان یک شرکت یا برند می شود.

خرید هدایای سازمانی از جمله راه های افزایش بهره وری و کارایی یک مجموعه است؛ اما تا چه میزان یک کارفرما باید به سرمایه گذاری بر هدایای سازمانی بپردازد؟ آیا استفاده از هدایای سازمانی ارزان قیمت موثر است؟

در ادامه مطلب به بررسی نحوه سرمایه گذاری در زمینه هدایای سازمانی می پردازیم و تلاش می شود که اطلاعات مفیدی در این رابطه بیان شود.

افراد مناسب جهت سرمایه گذاری بر هدایای سازمانی

گاهی ممکن است که کارفرمایان در مراسم های مختلف برای تمامی مشتریان یا کارمندان خود هدایای سازمانی تهیه کنند. این فعالیت در طولانی مدت از نظر اقتصادی ضربه هایی را به شرکت وارد می کند.

جهت جلوگیری از کاهش بودجه شرکت توجه به نحوه تهیه این هدایا بسیار مهم است. در تهیه کادو باید به این نکته توجه شود که چه افرادی در اولویت دریافت هدایای سازمانی هستند. زیرا در سرمایه گذاری شرکت در این زمینه بسیار موثر خواهد بود. بنابراین در ادامه به این مسئله می پردازیم:

دریافت هدایای سازمانی توسط کارمندان

اولین قدم جهت خرید هدایای سازمانی تشخیص افرادی است که در صدر لیست جهت دریافت کادو قرار می گیرند. معمولا در تهیه کادوی سازمانی کارمندان، توجه به این نکته که چه کسی بیشترین میزان همکاری و احساس مسئولیت کاری را داشته است؛ اهمیت زیادی دارد.

بین کارمندان یک موسسه، بعضی از افراد علاوه بر مسئولیت پذیری بالا از ذهنی خلاق نیز برخوردار هستند. توجه به این دسته از کارمندان موجب افزایش کارایی شرکت و کاهش هزینه های خرید این هدایا می شود.

دریافت هدایای سازمانی توسط مشتریان

جهت تهیه و خرید این هدایا برای مشتریان، نکات بسیاری وجود دارد که توجه به آن ها موثر خواهد بود. این نکات عبارت هستند از:

  • میزان اهمیت مشتری برای موسسه: اگر یک مشتری از اهمیت اقتصادی بالایی برای شرکت برخوردار باشد؛ تهیه کادوی سازمانی برای او ضروری است.
  • مدت زمان همکاری با یک مشتری: مشتری ها و خریدارانی که برای مدت زمان طولانی با یک شرکت و موسسه همکاری داشته اند؛ اهمیت زیادی دارند.
  • در بعضی از فرهنگ ها خرید هدیه گران قیمت برای یک مشتری رفتاری ناشایست است؛ به همین دلیل ارسال یک کارت تشکر یا تهیه هدایای سازمانی ارزان قیمت مناسب خواهد بود.

 

تعیین میزان بودجه کلی جهت تهیه هدایا

تعیین میزان بودجه در سرمایه گذاری بر هدایای سازمانی یکی از مهم ترین بخش های مدیریت مالی یک شرکت است. به منظور این فعالیت قبل از تهیه هدایا به برنامه ریزی مالی بپردازید.

در تئوری های مدیریت جهت محاسبه میزان هزینه هدایا و کادوهای سازمانی یک و نیم درصد از درآمد یک سال مجموعه در نظر گرفته می شود. در نظرگیری مقدار کلی بودجه جهت سرمایه گذاری بر این هدایا اهمیت بالایی در ایجاد تعادل گردش مالی شرکت دارد.

در تعیین میزان بودجه به هزینه های جانبی همچون هزینه برگزاری جشن، هزینه خرید غذا، هزینه پرسنل و غیره نیز توجه می شود.

تقسیم بودجه بین مشتریان

پس از تعیین میزان بودجه کلی جهت خرید این هدایا؛ بهترین کار تقسیم بودجه مشخص شده است. بسیاری از شرکت ها در این زمان به میزان سوددهی هر مشتری توجه می کنند.

به طور مثال اگر یک مشتری در طول بازه یک ساله دوبرابر بیشتر از مشتری دیگر موجب سوددهی شرکت شده باشد؛ هدیه خریداری شده برای او گران تر خواهد بود. توجه به این مسئله موجب صحت و درستی سرمایه گذاری بر هدایای سازمانی می شود.

تقسیم بودجه یکی از راه های مناسب جهت خرید هدیه مناسب برای افراد است. با این روش بدون اتلاف وقت یا هزینه اضافی بهترین هدیه سازمانی خریداری می شود.

 

انتخاب هدیه مناسب

انتخاب هدیه مناسب یکی دیگر از مسائل مهم در سرمایه گذاری بر هدایای سازمانی است. هنگام گزینش کادوی مناسب، توجه به عقاید و فرهنگ افراد و قیمت کادو از فاکتورهای اساسی خواهد بود.

در زمان تهیه کادو برای کاهش قیمت یکی از بهترین راه ها خرید اینترنتی هدایای سازمانی است. در خرید اینترنتی هدایای سازمانی، طیف گسترده ای از کادوهای مختلف پیش روی شما قرار دارد که انتخاب کادو را راحت تر می کند و مقدار هزینه مورد سرمایه گذاری شما در این زمینه کاهش پیدا خواهد کرد.

در انتخاب هدیه سازمانی مناسب، توجه به فرهنگ افراد از جمله نکات کلیدی به شمار می رود. به عنوان مثال اگر فردی به دلایل مختلف سبک پوششی خاصی را دنبال می کند؛ خرید یک تی شرت مناسب نیست.

جهت خرید هدیه برای مشتریان بهتر است که کادوی مورد نظر تا حدودی جنبه شخصی پیدا کند. این نوع از کادو موجب افزایش احساس نزدیکی مشتری با برند شده و به صورت ناخودآگاه تمایل فرد برای ادامه همکاری و خرید از شرکت را بالا می برد.

کارت های هدیه از جمله کادوهای مناسب جهت سرمایه گذاری بر این هدایا به شمار می روند. این کارت ها علاوه بر هزینه کم، به طور معمول مورد توجه تمامی افراد با سلیقه های مختلف قرار می گیرد. بهتر است که پس از خرید کارت های هدیه به منظور نشان دادن حسن نیت خود؛ جمله ای جهت تشکر در کارت بنویسید.

جمع بندی

با توجه به مطالب یاد شده؛ به این نتیجه می رسیم که سرمایه گذاری بر هدایای سازمانی یکی از راه های کلیدی در افزایش بهره وری شرکت است. با انجام این فرآیند موسسات و شرکت ها علاوه بر افزایش و جذب مشتری بیشتر برای خود؛ میزان هزینه های جاری را نیز کاهش داده اند.

توجه به میزان سرمایه گذاری بر هدایای سازمانی فعالیت سالیانه یک شرکت را بهبود می بخشد. به منظور برنامه ریزی مناسب در این زمینه توجه به میزان بودجه کلی شرکت، تخصیص بودجه برای تهیه هدایای سازمانی، در نظر داشتن سلیقه افراد در تهیه کادو و غیره کاربردی خواهد بود.

جهت آگاهی از بهترین نوع سرمایه گذاری بر هدایای سازمانی و انتخاب جدیدترین هدایای سازمانی ارزان قیمت به سایت ویستور مراجعه کنید. زیرا این سایت طیف وسیعی از انتخاب های گوناگون و مناسب را در مقابل شما قرار خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *