ده نکته ای که پیش از خرید هدایای سازمانی باید بدانید!

ده نکته ای که پیش از خرید هدایای سازمانی باید بدانید!: هدایای سازمانی سال ها است که جهت ایجاد ارتباط با مشتری های جدید، حفظ حس رضایت در مشتری های سابق، ترغیب و تشویق کارکنان به منظور بهبود عملکرد آن ها توسط صاحبان شرکت ها استفاده می شوند. خرید این هدایا، حرکت بزرگ تجارت ها جهت تبلیغ برند و معرفی محصولات جدید در بازار کار است.

بنابراین انتخاب این هدایا فرایندی دشوار خواهد بود. از این جهت که هدیه تبلیغاتی منتخب، باید به گونه ای گزینش شود که تصویر مناسبی از تجارت ارائه کند. همچنین باید وسیله ای را انتخاب کنید که به تقویت ارتباط با شرکای خود، مشتریان سابق و مشتریان جدید کمک کند.

آگاهی به این موضوع به این دلیل حائز اهمیت است که جهت خرید این هدایا، به صرف بودجه سنگین و زیاد نیازی نیست. بازخوردی که مدل های مارک دار این هدایا به همراه دارند؛ بسیار بیشتر از کارت های ویزیت تجارت ها است.

بنابراین قبل از تعیین بودجه جهت خرید این هدایا، ابتدا در ارتباط با خرید هدایای موثر و مقرون به صرفه تصمیم قطعی بگیرید. سپس با توجه به نکات خرید هدایای سازمانی اقدام کنید. این هدایا که قابل استفاده، نگهداری و اهدا به سایر اطرافیان هستند؛ محبوبیت زیادی نیز دارند.

بهتر است بدانید که خرید اینترنتی هدایای سازمانی نیز امکان پذیر است. به همین جهت سایت ویستور از جمله سایت های ارائه دهنده خدمات فروش این هدایا محسوب می شود. البته پیش از هر اقدامی باید نکات خرید هدایای سازمانی را در نظر بگیرید. بنابراین در اینجا به تشریح ۱۰ نکته ارزشمند می پردازیم.

۱-بودجه را در تهیه هدایا در نظر داشته باشید

پیش از بررسی سایر نکات خرید هدایای سازمانی، در نظر گرفتن بودجه هنگام خرید جهت استفاده در هر مناسبتی در اولویت قرار دارد. اگر به دنبال تهیه هدایای گران قیمت بروید؛ علاوه بر کسری بودجه با بازخورد کمتری نیز مواجه می شوید. هدایای گران قیمت مستلزم صرف تمام بودجه هستند. این بدین معنا است که مشتریان هدایای گران قیمت را همیشه و در هر مکانی استفاده نمی کنند. بنابراین جذب مشتری جدید بسیار دشوار و در اکثر مواقع غیر ممکن می شود.

بنابراین بیش از حد هزینه نکنید. همیشه هزینه حمل و بسته بندی هدیه را زمان تعیین بودجه در نظر داشته باشید. همچنین هدیه باید در نگاه اول بسیار زیبا به نظر برسد که تصویر جاودانه ای از تجارت شما در ذهن مشتریان به جا بگذارد.

۲-قابلیت استفاده را زمان خرید هدایا در نظر بگیرید

قابلیت استفاده بین نکات خرید هدایای سازمانی بسیار نکته مهمی است. هنگام خرید به تداوم کاربرد هدیه توجه کنید. اگر هدف از خرید حفظ نام تجارت شما در ذهن مشتریان است؛ آیتم هایی را انتخاب کنید که افراد به صورت روزانه از آن ها استفاده کنند.

به طوری که گیرندگان با هر بار استفاده از هدیه، نام تجارت شما را در ذهن خود حفظ می کنند. این بهترین راه جهت برقراری ارتباط دائم با مشتریان است. از این جهت که پس از استفاده از این نوع هدایا هنگام خرید فقط نام تجارت شما را در ذهن دارند. ساعت رومیزی یا دیواری، لیوان قهوه، دفترچه یادداشت، سررسید و غیره از جمله هدایای قابل استفاده به صورت روزمره هستند.

۳-به دنبال هدایایی ماندگار بگردید

ماندگاری هدیه از برجسته ترین نکات خرید هدایای سازمانی محسوب می شود. دوام و ماندگاری هدایا به معنای جذب بیشتر مشتری است. گاهی اوقات هدیه کوچک راهی ایده آل و عالی جهت قدردانی محسوب می شود. به طور مثال جهت تشویق کارکنان خدمات رایگانی را به منظور هدیه ارائه کنید. خدماتی که تداوم ماهانه یا سالانه را شامل شوند. همچنین جهت ترغیب مشتریان خود پیامک مناسبتی به آن ها ارسال کنید. این امر تحت عنوان هدایای ماندگار، نمایانگر سخاوتمندی و توجه تجارت شما است.

۴-هدایا را شخصی سازی کنید

اگر میزان بودجه امکان شخصی سازی را فراهم می کند؛ خرید دستگاه حکاکی بهترین گزینه جهت شخصی سازی خواهد بود. اغلب مردم به دنبال هدایایی هستند که نام برند روی آن نوشته شده است. همچنین جهت بازخورد بهتر، از هدایای حرفه ای استفاده کنید. به طور مثال آویز کلیدی که نام مشتری یا برند بر آن حک شده است.

لازم به ذکر است که تجارت هایی که بودجه خاصی ندارند نیز قادر به شخصی سازی هدایا هستند. به طور مثال پیامکی که حاوی نام مشتری است؛ در روز تولد یا هر مناسبت دیگری با ذکر برند شرکت برای او ارسال شود. توجه کنید که انتخاب در این زمینه بی پایان است. همچنین میزان بودجه در شخصی سازی هدایا زیاد موثر نیست.

۵-تنها بر مشتری متمرکز نشوید

از نکات خرید هدایای سازمانی، عدم تمرکز زیاد بر مشتری است. بدین معنا که این هدایا متناسب با محیط خانواده، دوستان و همکاران باید انتخاب شود. توجه کنید که هدیه قابل اشتراک، جلوه بهتری از برند تجارت شما به همراه دارد. همچنین اثرگذاری آن به طور گسترده و وسیع اتفاق می افتد.

۶-تنها برای رویدادهای مهم هدیه نخرید

هدیه دادن در رویداد و روز خاص امری رایج و تقریباً ضروری است. بنابراین هدیه دادن به طور تصادفی و در روزهای عادی منجر به ایجاد ماندگاری در ذهن ها می شود. همچنین اکثر مردم در روزهای خاص تقریباً ده ها هدیه می گیرند؛ اما در روزهای دیگر احتمال دریافت هدایا  بسیار کم است. بنابراین این نوع از هدایا را بدون مناسبت و در روزهای عادی عرضه کنید. این مورد از نکات خرید هدایای سازمانی، جهت ایستادگی و ماندگاری بهتر نام تجارت ها شمرده می شود.

۷- هدیه ای باکیفیت بخرید

این هدایا منعکس کننده نام و تصویر برند تجارت ها است. بنابراین هنگام خرید اینترنتی هدایای سازمانی ارزان قیمت تحت هیچ شرایطی با کیفیت آن ها سازش نکنید. هرگز جهت صرفه جویی در هزینه، هدایایی با کیفیت پایین را نخرید. زیرا این عدم کیفیت باعث از دست دادن مشتریان نیز خواهد شد. بنابراین با برنامه ریزی و تحقیق دقیق، قادر به خرید هدایایی با کیفیت خواهید بود.

۸-هدایای مناسبی را جهت القای معنای تجارت خود انتخاب کنید

اغلب تجارت ها شناخته شده نیستند. بنابراین با انتخاب هدیه ای مناسب قادر به القای معنای تجارت خود به افرادی که هیچ شناختی ندارند؛ هستید. از این جهت که این محصولات نمایانگر تصویر برند تجارت ها خواهند بود. به همین جهت یافتن زمینه مشترک جهت معرفی و شناخت تجارت ها بسیار حائز اهمیت است.

۹- با تامین کننده ها به طور مکرر همکاری کنید

در دنیای امروز زمان اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین به دنبال تامین کننده معتبر و مشهور باشید. در صورت تجربه همکاری خوب با تامین کننده، به طور مکرر همکاری خود را ادامه دهید. از تامین کننده ای استفاده کنید که از تنوع زیادی در ارائه این هدایا بهره مند باشد. توجه کنید که تنوع در این نوع از محصولات، اشتیاق گیرندگان را نسبت به تجارت شما افزایش می دهد.

۱۰-تفاوت فرهنگی را در انتخاب هدایا لحاظ کنید

امروزه با دسترسی جهانی، تجارت ها مشتریان خاص خود را در سایر کشورها و ایالت ها دارند. تفاوت فرهنگ آخرین مورد از نکات خرید هدایای سازمانی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. بنابراین هنگام خرید این هدایا باید سنت ها و فرهنگ های آن ها را نیز لحاظ کنید. به طوری که پیش از خرید هدایا نسبت به سایر کشورها اطلاعات کسب کنید. در صورت امکان هدایای خاص جنسیتی را نیز از لیست هدایا مورد نظر خود حذف کنید.

کلام آخر

در نظر گرفتن نکات خرید هدایای سازمانی بسیار حائز اهمیت است. از این جهت که هر گونه چشم پوشی از این نکات ممکن است باعث توهین به مخاطبان و مشتریان شود. نکات ذکر شده در این مقاله روند خرید هدایای سازمانی ارزان قیمت را بسیار راحت و آسان می کند. توجه کنید که هنگام خرید، هدایای با کیفیت و مقرون به صرفه را انتخاب کنید.

از جمله این نکات توجه به بودجه شرکت، کیفیت هدیه، تفاوت فرهنگی، ماندگاری و غیره است. بنابراین بهتر است که با استفاده از نکات خرید هدایای سازمانی و مراجعه به سایت ویستور بهترین هدیه را جهت تامین اعتبار و شهرت شرکت خود تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *